marți, 24 aprilie 2012

Muzeul Tehnic din Sinsheim Partea II - 2011

   Asadar acest avion ne intampina de la mare distanta si ne atrage cu splendoarea lui spre a-l vizita, ne roaga parca sa urcam putin in el si sa-i cunoastem istoria, sa-i cunoastem viata, exact ca un batranel simpatic care intra in vorba cu noi si incepe sa ne povesteasca despre viata lui, despre cum a fost pe front sau ce a patit de a ramas singur si neajutorat pe lumea asta. Avionul sta asezat desupra primei cladiri a muzeului in care stau frumos asezate de la prima masina electrica din Anglia pana la bolizi a soselelor de astazi precum Ford GT, Mercedes sau Maybach. NU trebuiesc uitate nici masinile speciale precum cea care a depasit viteza de 1000 de km/h sau masinile de Formul1, un monster truck, un Lamborghini 4x4 sau Mercedesul G4 cu motor de 5,4 litrii si 8 cilindrii si doua osii pe spate, masina personala a lui Hitler din cel de-al doilea razboi mondial. Pe langa acestea sunt nenumarate alte masini, din toate timpurile si de toate genurile. Dar sfatul meu e sa nu va obositi prea tare picioarele pentru ca mai aveti inca o cladire de vizitat, cladirea din care se cumpara si biletele. Ultima oara cand am fost, pretul unui binet daca bine imi aduc aminte era de 14 euro pentru o persoana adulta, pentru ambele cladiri. Daca doriti si intrarea la cinematograful 3D cu un ecran de 21 de metrii pe care ruleaza filme documntare de la IMAX, mai trebuie sa platiti inca 5 euro. Sincer, niciodata n-am intrat la cinematograf, pentru ca eram atat de atras de exponatele muzeului incat nu-mi mai ramaea timp si pentru filme, preferam sa-mi odihnesc picioarele la restaurantele complexului discutand cu colegii dubiecte referitoare la ceea ce vazusem inauntru. In cea de-a doua cladire sunt masinile americane, precum si o mica parte din cultura celor de peste ocean. Jumatate din cladire adaposteste adevaraate opere de arta din industria automobilistica americana. Cu drag imi aduc aminte, in urma cu multi ani, am avut onoarea sa conduc pe plaiuri mioritice, un Cadillac Fleetwood de prin anii '70 si am ramas impresionat de masivitatea masinilor americane, capota aia ce parca nu se mai termina ce acopera motorul ala in V cu 8 cilindrii; trebuia sa stau in permanenta cu gatu intins la maxim sa pot vedea ceva in fata masinii, oricum, e un sentiment interesant. Ei bine, aici la muzeu am vazut expusa una asemanatoare ce mi-a trezit foarte multe amintiri. A doua jumatate a cladirii era ocupata de masini de razboi, armamente si diferite tancuri, aproape toate din al doilea razboi mondial, toate fiind atat de bine puse la punct si cu scenete atat de bine realizate incat e imposibil sa treci pe langa soldatii de plastic asezati langa echipamentele de razboi si sa nu t-i se ridice macar putin parul pe maini si sa te treaca un usor fior prin coloana vertebrala. Muzeul e genial, categoric e unul din locurile care trebuiesc vazute macar o data in viata, asta binenteles pentru cei pasionati de tehnica.
   Am fost atat de placut impresionat incat anul trecut l-am vizitat din nou si am vazut si noile achizitii ale muzeului precum si noile modificari. Se vede ca e cineva acolo care intr-adevar iubeste masinile. Daca ar fi sa fac o estimare asupra banilor care au fost investiti acolo, cred ca mi-ar fi imposibil. Am incercat sa dam niste sume, sa facem cateva calcule dar tot nu ne-au iesit macar niste sume cat de cat apropiate de realitate. Am uitat sa precizez cate ceva si pentru cei pasionati de trenuri; nu ma prea pricep la ele, oricum, sunt cateva locomotive pe abur expuse, una e chiar desfacuta pentru a se vedea sistemul de functionare a motoarelor pe aburi. Ideea e ca muzeul asta face toti banii. Merita vizitat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu